چرا زیبایی دندانها ضروری است؟

چرا زیبایی دندانها ضروری است؟

توسط: | برچسب ها: | دیدگاه ها: 0 | اسفند ۱۰ام, ۱۳۹۶

داشتن لبخند زیبا تنها با وجود دندان های مرتب، درخشان و سفید ممکن می شود. داشتن دندانهای زیبا به اندازه ای اهمیت دارد که حتی اگر سایر اجزا صورت متناسب و زیبا باشند، اما تنها جای یکی از دندان ها خالی باشد و یا رنگ دندان ها تیره و زرد رنگ باشد، چهره را غمگین و پیرتر نشان می دهد. حتی چهره را از حالت رسمی بودن خارج می کند.
از آن مهمتر سلامت و زیبایی دندانها ارتباط مستقیمی با سلامت جسمی دارد. افرادی که دندان مرتب، زیبا و سالم ندارند، نمی توانند به خوبی غذاها را بجوند. در نتیجه غذا را با چند بار جویدن، می بلعند که بعدها برای سیستم گوارش آنها مشکلات دیگری بوجود می آید. از سوی دیگر دندانهای پوسیده و خراب در معرض عفونت هستند. اگر به موقع به آنها رسیدگی نشود، عفونت به سایر قسمت های بدن و بخصوص قلب راه پیدا کرده و خطرات دیگری سلامت بیمار را تهدید می کند.

زیبایی دندان و اعتماد به نفس

یکی از مهم ترین دلایل ضرورت داشتن دندانهای زیبا برای افراد، اعتماد به نفس است. زمانی که فرد شروع به صحبت کردن می کند، دندان ها در معرض دید اطرافیان قرار می گیرند. حال فردی که دندان های ناشکیب و نامرتب دارد، برای دیده نشدن دندانها، ترجیح می دهد صحبت نکند. حتی زمانی که نیاز است تا فرد در جمع صحبت کند، به دلیل نارضایتی از دندان های خود، توانایی صحبت کردن را از دست می دهد.
برای افرادی که باید در موضع سخنرانی قرار بگیرند و یا موقعیت و شرایطی هستند که باید با صحبت کردن بر دیگران تاثیر بگذارند، نیاز به زیبایی دندان ضروری است. چرا که با داشتن دندان های زیبا اعتماد به نفس خود را حفظ می کنند و در عین حال می توانند با صحبت های تاثیرگذار ذهن مخاطب را به خود جلب کنند.

جذاب شدن در نگاه دیگران

بسیاری از افراد برای زیبایی همه اجزا صورت خود هزینه های زیادی را پرداخت می کنند. عملهای مختلف زیبایی از جمله روش هایی است که افراد برای جذاب تر شدن به آنها پناه می برند. اما هستند افرادی که از زیبایی دندان و اهمیت آن در نگاه دیگران غافل می شوند. افرادی که دندان های زیبا دارند، زمان صحبت کردن و خندیدن، زیبایی دندان های آنها در چشم دیگران جلوه دیگری دارد. حال فردی را تصور کنید که زمان نمایش دندان ها، چیزی جز دندان های نامرتب، بدرنگ، پوسیده و یا جای خالی دندان دیده نمی شود. در این صورت نه تنها جذابیتی برای اطرافیان ندارد، بلکه موجب آزار آنها هم می شود.

بوی بد دهان

یکی از دلایل اصلی بوی بد دهان، وجود دندان های نامرتب و خراب است. اگر دندانی خراب باشد و بیمار برای پرکردن آن اقدامی نکند، مواد غذایی در لابه لای پوسیدگی پنهان می شود و به دلیل اینکه مسواک نمی تواند این مواد باقی مانده را از روی دندان بردارد، پس از مدتی به میکروب و مواد باکتری زا تبدیل و موجب انتشار بوی بد در دهان می شود. همچنین دندان های نامرتب، بهداشت دهان و دندان را سخت تر می کند. پنهان شدن لایه های مواد غذایی باقی مانده در لابه لای دندان های نامرتب، بوی بد دهان را به دنبال دارد.

زیبایی دندان و افزایش طول عمر

افرادی که دندان های زیباتری دارند، بی شک طول عمر بیشتری هم خواهند داشت. ارتباط مستقیمی میان زیبایی دندان و میزان امید به زندگی وجود دارد. افرادی که دندان های زیبا دارند، به تبع آن از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند. از سوی دیگر این افراد شاداب، سرزنده و پرانرژی هم هستند که این امر تاثیر زیادی در افزایش طول عمر آنها دارد.