کرونا و ارتودنسی دندان

رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا : پاسخ به مهم‌ترین پرسش‌های مراجعان

توسط: | برچسب ها: , , | دیدگاه ها: 0 | اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۰

چه نوع ماسکی برای افرادی که  ارتودنسی دارند پیشنهاد می کنید؟

برای محافظت از مراجعان در برابر ویرویس کرونا، همان ماسک های معمولی و یا ماسک های جراحی که در کلینیک های دندانپزشکی نیز استفاده می شود مناسب هستند.

آیا ممکن است طول دوره درمان من به خاطر کرونا به تعویق بی افتد؟

بله کرونا میتواند طول درمان ارتودنسی را تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به عوامل مختلف و برخی مسائل پیش بینی نشده ممکن است طول دوره درمان ارتودنسی متحرک، ثابت و سایر روش های دیگر افزایش پیدا کند.

به  نظر می رسد که من علائم کرونای خفیف دارم آیا می توانم برای جلسات ویزیت همچنان به مطب متخصصم مراجعه کنم؟

حتی اگر شما علائم کرونای خفیف دارید، تا اتمام کامل علائم بهتر است که هیچ مراجعه ای نداشته باشید. حتی ترجیحا دست کم 1 یا 2 هفته بعد از اتمام علائم کرونا به مطب متخصص ارتودنسی خودتان مراجعه نکنید. با توجه به شلوغی مطب ها، ممکن است حین پذیرش افرادی که با نقص سیستم ایمنی یا ضعف این سیستم روبرو هستند در مطب حضور داشته باشند و شما می توانید حتی با داشتن علائم بسیار خفیف کرونا، یک ناقل برای این ویروس و مبتلا شدن افراد مستعد بیماری باشید.

ر طول همه گیری کرونا در صورت پیش آمد موقعیت اورژانسی (مانند شکسته شدن براکت یا خونریزی لثه) باید چه اقداماتی انجام دهم؟

هرچند که شکسته شدن براکت یا جدا شدن سیم ارتودنسی می تواند در روند درمان اختلال ایجاد کند و رسیدگی به آن مهم است، اما در نظر داشته باشید که این موضوع همیشه یک اورژانس دندانپزشکی به شمار نمی رود. اگر همراه با این موارد زخم، خونریزی یا مشکل خاص مشابهی وجود ندارد، براکت شکسته با سیم جدا شده اورژانس نیستند. بهتر است که در محل خودش باقی بماند تا زمانی که شرایط کنترل شده باشد. اما اگر نیاز  باشد که براکت های شکسته و آزردگی ناشی از دستگاه های ارتودنسی برطرف شود، یک جلسه ویزیت در روزهای خاص برای مشکل شما اختصاص داده می شود تا متخصص ارتودنسی بتواند به مشکل شما در یک محیط ایمن رسیدگی کند.

به دلیل ترسم از کرونا زیاد از خانه خارج نمی شوم آیا اگر جلسات دوره ای و چکاپ را به تعویق بی اندازم مشکلی پیش نمی آید؟

مراجعه به موقع جهت تنظیم دستگاه های ارتودنسی و چکاپ، می تواند متخصص ارتودنسی شما را از پیشرفت روند درمان مطلع و مطمئن کند و از همه مهم تر مانع از افزایش مدت زمان ارتودنسی شود. بنابراین اگر برایتان مقدور است حتما مراجعه کنید و اگر به موقع حضور نیابید طبیعتا درمان طولانی می شود. اما گاهی اوقات متخصصان ارتودنسی در مکانیک های درمان از روش هایی استفاده می کنند که نیاز به مراجعه را کاهش می دهد و مثلا باعث می شود چند روز یا چند هفته دیرتر مراجعه کنید. بخ این صورت هزینه ارتودنسی برایتان بیشتر نخواهد شد. البته این به متخصص شما بستگی دارد.