چگونه می توانیم لبخند زیبا داشته باشیم؟

چگونه می توانیم لبخند زیبا داشته باشیم؟

توسط: | برچسب ها: | دیدگاه ها: 0 | بهمن ۱۴ام, ۱۳۹۶

لبخند زیبا نتیجه هارمونی و هماهنگی شکل، اندازه و زیبایی دندان ها و دیگر اجزا صورت است. لبخند زیبا با دندان های سالم یکی از نشانه های سلامت جسم و روح و روان هر شخصی است.

افرادی که دارای دندان های سالم و زیبایی هستند در روابط اجتماعی موفق تر هستند. بدون ترس از پیدا شدن دندان هایشان با خیال آسوده و به راحتی می خندند. در اولین برخورد با دارا بودن دندان های سالم و زیبا تاثیری عمیق در شخص مورد نظرشان می گذارند.

برعکس افرادی که دندان های بدرنگ و پوسیده ای دارند و یا  افتادگی دندان و فضای خالی زیادی در دهانشان  وجود دارد همواره در روابط اجتماعی خود و در تعامل با دوستان و همکاران و حتی خانواده شخصی خود همواره از عدم اعتماد به نفس رنج می برند. به همین خاطر آنها از حضور در جمع و برخورد با دیگران راضی و خوشحال نیستند و همیشه  تمایل به دوری از دیگران و گوشه گیری دارند.

 

طراحی لبخند چیست و چگونه می توان لبخند زیبا خلق کرد؟

برای خلق یک لبخند زیبا باید به همه مواردی که می توانند در زیبایی لبخند دخالت داشته باشند توجه کرد. فرم صورت و لبها، اندازه، شکل و رنگ دندان ها از قوانینی تبعیت می کنند که در صورت رعایت همه آنها و هماهنگی همه اجزا صورت می توان لبخندی دلنشین نصیب فرد کرد.

دیده شدن دندان های پیشین در یک لبخند زیبا

در فک بالا دو دندان پیشین بزرگتر در وسط و دو دندان ثنایای میانی و دو دندان نیش که در طرفین این دو دندان هستند همگی در یک لبخند زیبا مشاهده می شوند. درحین یک لبخند زیبا خطی که از لبه ی برنده دندان های ثنایا ی فک بالا عبور می کند باید موازی با لبه ی پایین باشد. از علائم افزایش سن کاهش دیده شدن  دندان ها ی قدامی فک بالا است و با مسن شدن افراد بتدریج این دندان ها در هنگام لبخند نمایان نمی شوند. بنابراین متخصص ارتودنسی شما تلاشش را روی دیده شدن این دندان ها که مرتبط با جوانی است متمرکز خواهد  کرد.

البته یک قاعده کلی در این میان وجود دارد که دندان های ثنایای مردان همیشه کمتر از زنان دیده می شوند. هنگام لبخند زدن دندان های پایین مردان نمایش بیشتری دارند.

عوامل مختلفی که باعث دیده شدن دندان های ثنایا می شود :

  • منظم و ردیف بودن دندان ها
  • رنگ دندان ها
  • ابعاد دندان ها از نظربزرگی و کوچکی آنها
  • اعتماد به نفس در موقع لبخند زدن
زیبایی لثه ها

رنگ صورتی لثه که در هنگام لبخند زدن نمایان می شود نشان از سلامت و شادابی لثه می دهد. بنابراین میزان دیده شدن لثه ها درحد طبیعی علامت دیگری برای طرح لبخند زیبا در شما می باشد. بطور کلی لثه های قرمز، برگشته، متورم شده و بد رنگ و یا لثه های تحلیل رفته و بی روح می تواند علامتی برای  یک بیماری خاص باشد. بنابراین هنگام مراجعه  به یک ارتودنتیست ابتد سلامت لثه های شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

قوس لبخند

قوسی که از هم پوشانی لبه دندان های ثنایای بالا بوجود می آید با قوسی که در هنگام لبخند شما بر روی لب پایین ایجاد می شود باید هنگام لبخند زدن موازی باشد تا شما داری یک لبخند ایدآل باشید. متخصص ارتودنسی شما قادر است هر نوع فاصله غیر طبیعی و یا هم پوشانی زیاد بین این دو قوس را با ارتودنسی دندان از بین ببرد و هماهنگی لازم را با اصلاح نقایص  دندان ها به وجود بیاورد.

فضای منفی

فضای سیاه و تاریکی که در گوشه های دهان به هنگام لبخند زدن نمایان می شود فضای منفی نامیده می شود و در اندازه های مختلف در همه لبخند ها دیده می شود. اندازه نامناسب این فضای تاریک که بستگی به اندازه دندان ها  و پهن بودن قوس دندانی دارد می تواند بر روی زیبایی لبخند تاثیر منفی بگذارد .

پهنای لبخند

جذابیت چهره هر فرد با پهنای لبخند بیشتر ، زیبا تر می شود پهنای لبخند را پهنای قوس بالا تعیین می کند قوس بالا هم از طریق کنار هم قرار گرفتن دندان ها بر روی یک قوس بوجود می آیند.

در بعضی از افراد قوس دندانی تنگ دیده  می شود در این افراد هنگام لبخند شما فقط دندان های جلویی آنها را مشاهده می کنید دندان های عقب تر در داخل و پشت دندان  های جلویی هستند. در بهترین صورت شما می توانید دندان های آسیای کوچک را در طرفین لبخند افراد مشاهده نمایید. البته همیشه میزان پهنای لبخند در هر فرد متفاوت است و بر اساس فاکتورهای بیولوژیک سنجیده می شود بطور مثال در یک فرد با جثه بزرگ پهنای لبخند هم باید زیادتر باشد.

متخصص ارتودنسی شما قادر است با توجه به معیارهای بیولوژیک جثه شما پهنای صحیح لبخند را در شما ایجاد کند. عوامل موثر در انتخاب طرح لبخند اندازه های  صورت، سن و جنس  و انتظارات شخصی و فرم ایده آل لبخند مورد نظرمی باشد.

لبخند جوانی

این نوع لبخند نشان دهنده صمیمیت و گرمی است و مناسب افرادی که لبهای آنها برجسته است می باشد. در طرح این لبخند دندان های جلو به طور مشخص بلندتر از دو دندان کناری خود هستند.

لبخند عاقلانه

در سنین پایین اندازه دندان ها یکسان نیستند  اما با بالا رفتن سن و سایش لبه دندان ها اندازه آنها یکسان می شود. به همین خاطر  به طور معمول دندان هایی که در یک راستا قرار گرفته اند نشان از بلوغ عقل و پختگی می دهند. در لبخند عاقلانه لبه دندان های قدامی در یک راستا قرار گرفته و نشان از هوش و خبرگی دارد.