چگونه فلوراید از لبخند شما محافظت می کند؟

چگونه فلوراید از لبخند شما محافظت می کند؟

توسط: | برچسب ها: | دیدگاه ها: 0 | اسفند ۲۳ام, ۱۳۹۶

یک شخص خیلی حرفها را فقط با لبخند بیان می­کند، اما آنها می­توانند موارد بیشتری بیان کنند با مخفی کردن لبخند خود. این آسان است که تمایل خود را به نشان دادن مرواریدهای درون دهان خود خاموش کنید وقتیکه از بهداشت دهان و دندان خود مطمئن نیستید.

بیشتر مردم اهمیت مسواک زدن و نخ دندان را درک کرده­اند، و باوجو اینکه یک شروع خوب است، اما همه کار برای داشتن دندان­های سالم نیست. شستشو دندانها با فلوراید، در بسیاری از روشها، یک ضرورت برای محافظت از دهان است.در اینجا چیزی هست شما به دانستن آن فکر کرده­اید: فلوراید چگونه باعث بهبودی سلامت دهان شما خواهد شد؟

فلوراید چگونه کار می­کند؟

فلوراید یک ماده معدنی است که به طور طبیعی در پوسته زمین یافت می­شود، و امروز به بسیاری از مواد غذایی، منابع آب عمومی و مراقبت از دهان اضافه شده است. با توجه به انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA)، آن را حتی شده به عنوان “جنگنده حفره طبیعت،” می­نامند.

همانطور که شکرها و اسیدها به آرامی باعث تخریب دندانها می­شوند، فلوراید باعث قوی شدن مینای دندان، یک لایه محافظ در اطراف همه دندانها، می­شود، بنابراین آنها تسلیم نمی­شوند. قبل از اینکه دندانهای اولیه نوزاد ظاهر شوند، لایه مینای آنها توسط مواد غذایی و نوشیدنی­ها قوی می­شود. وقتی که دندانها در اثر جویدن ترک برمیدارند، مواد طبیعی منبع فلوراید به بازسازی مینای تضعیف شده، از طریق رشد آن، کمک می­کند.

فقط برای کودکان نیست

فلوراید به محافظت پوسیدگی دندان در بزرگسالان همانند کودکان کمک می­کند. فلوراید در خمیردندانها و دهان­شویه­ها یافت می­شود، که بعنوان فلوراید موضعی شناخته می­شود، بر روی همه سنین نیز کار می­کند. بزرگسالان باید مراقب باشند اگر آنها فقط از بطری آب استفاده می­کنند. زیرا بسیاری از شرکتها فلوراید به اب اضافه نمی­کنند، روشهای درمانی اضافی ممکن است استفاده از خمیردندانهای حاوی فلوراید را تجویز کنند. در مورد این نگرانی و پتانسیلهای درمانی آن با دندان­پزشک خود بحث کنید تا مطمئن شوید که برنامه روزانه شما به اندازه کافی حاوی فلوراید است.

فلوراید در آب

با توجه به بسیار از قوانین محلی، بسیاری از شرکتهای تولید کننده آب ممکن است به آب محلی فلوراید اضافه کنند. فقط شیر آب را باز کنید و فنجان خود را بجای روشهای درمانی با فلوراید پر کنید.

اضافه کردن فلوراید به منابع محلی ممکن است مزایای بسیار داشته باشد که تعدادی از انها با توجه به ADA عبارتند از:

آبی که حاوی فلوراید باشد دندان کودکان در برابر پوسیدگی را محافظت می­کند.

فلوراید بطور زبیعی در آبهای زیر زمینی و اقیانوسها یافت می­شود، بنابراین اب حاوی فلوراید یک روش مناسب برای مبارزه با پوسیدگی دندان است.

منابع آبی حاوی فلوراید فاقد خطر بوده و برای ۷۰ سال سالم باقی می­ماند. این کاربرد توسط انجمن پزشکی آمریکا (AMA)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مراکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) پس از تحقیقات کافی در مورد ایمنی آن تایید شده است.

علاوه بر محافظت از پوسیدگی دندان کودکان، همچنین در بزرگسالان برای مقابله با حفره مناسب است.

به ازای هر ۱ دلار هزینه برای فلوراید دار کردن آب، ۳۸ دلار در هزینه دندان­پزشکی صرفه­جویی می­شود، بازدهی سودآور در طول زمان

بهداشت دهان و دندان یک روش خوب برای جلوگیری از حمله است. این بدان معناست که مسواک زدن حداقل دوبار در روز و استفاده روزانه از نخ دندان، پلاکهی جمع شده بین دندانها را حذف کرده، و فراموش نکنید: برنامه روزانه منظم برای شستشو و تمیز کردن. بنابراین فلوراید چگونه از سلامتی دهان شما مراقبت می­کند؟ در مورد آن با دندان­پزشک خود بحث کنید و از مزایای آن لذت ببرید.