ارتودنسی کاربردی چه مشکلاتی را درمان می کند؟

ارتودنسی کاربردی چه مشکلاتی را درمان می کند؟

توسط: | برچسب ها: | دیدگاه ها: 0 | آذر ۲۹ام, ۱۳۹۶

ارتودنسی کاربردی قادر است بسیاری از مشکلات پزشکی را حل وفصل کند
مشکلاتی که ارتودنسی کاربردی می تواند برطرف کند عبارتند از :

اختلالات گیجگاهی فکی، سردرد میگرنی، درد گردن شانه و پشت، سر گیجه، زنگ زدن در گوش، مشکلات شنوایی، انسداد راه هوایی فوقانی، تنفس دهانی، اختلات خواب / آپنه خواب و کاهش مشکلات دیگر.

نمونه های بسیاری از مشکلات در ارتباط با عدم هماهنگی اسکلت صورت و مشکلات پزشکی وجود دارد. برای مثال افرادی با دهان تنگ اغلب دارای سینوس باریک و فشرده ای هستند با باز کردن دهان به وسیله ابزار ارتودنسی کاربردی سینوسها نیز باز می شوند و اجازه می دهند که هوا راحت تر و کارآمد تر جریان پیدا کنند.

درمان کوچکی فک پایین به وسیله ارتودنسی کاربردی

در صورتی که چانه و  فک پایین کوچک و ضعیف باشد و یا رشد آن کمتر از مقدار معمول باشد این افراد هم تمایل و هم احتیاج دارند که چانه قوی تری داشته باشند. اغلب اوقات سنگینی فک بالا و تماس بیش از حد فک بالا با فک پایین باعث آزردگی مفاصل فک پایین می شود. این بیماری می تواند باعث اختلالات گیجگاهی فکی ، سردرد های میگرنی ، کلیک کردن مفاصل و بسیاری از علائم دیگر شود. در موارد شدید، مفاصل فک آسیب دیده می تواند باعث قفل شدن و جلوگیری از باز کردن دهان به طور معمولی شود. به کمک دستگاههای فانکشنال می توان فک پایین را به سمت جلو هدایت و راهنمایی کرد این دستگاهها باعث تحریک رشد فک پایین می شوند. دستگاههای فانکشنال دستگاههای متحرک و بزرگی هستند که برای اصلاح هردو فک بکار برده می شوند .

ناتوانی در تنفس موثر باعث آپنه خواب می شود

ناتوانی فک می تواند باعث فشار آوردن به راه های هوایی در گلو شده و ناتوانی در تنفس موثر اغلب می تواند باعث گردد تا افراد از آپنه خواب و اختلال خواب رنج ببرند. اگر راه هوایی فوقانی تنفس/دهان دچار انسداد شود می تواند باعث اختلال خواب / آپنه خواب در کودکان و بزرگسالان شود.

تنفس ضعیف و تبادل اکسیژن فقیر می تواند باعث غلظت کمتر اکسیژن در سیستم گردش خون شود. در این صورت قلب باید سخت تر کار کند تا خون و اکسیژن کافی را بتواند به اندام های حیاتی مانند مغز برساند این می تواند باعث بسیاری از بیماری های مختلف در افراد شود مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی. با گذشت زمان، قلب بزرگ می شود و باعث یک بیماری به نام نارسایی قلبی می شود بسیاری از این افراد در اثر یک حمله قلبی در خواب خود می میرند. آپنه خواب نه تنها می تواند تاثیر منفی بر سلامت کلی داشته و کیفیت زندگی را تحت تاثیر قرار دهد همچنین می تواند امید به زندگی را به طور متوسط ۸ سال کاهش دهد.

این می تواند تهدید کننده زندگی کودکان با مشکلات تنفس دهانی شود که اغلب دچار اختلالات خواب نیز هستند. خواب همچنین برای رشد و سلامتی کودکان بسیار مهم است، هورمون رشد در طول خواب عمیق، خواب فاز دلتا تولید می شود بدون خواب مناسب کودکان اغلب کوچک و ضعیف هستند. بد خوابی نیز می تواند باعث بی توجهی و عملکرد ضعیف تحصیلی شود این در حالی است که با درمان مشکلات تنفسی در کودکان این وضعیت به خوبی درمان خواهد شد. به وسیله درمان های ارتوپدیک می توان با اصلاح فکین مشکلات تنفسی کودکان را قبل از بلوغ راحت تر درمان کرد.

درمان ارتودنسی کاربردی برای کوچکی فک

بسیاری از بیماران به دنبال درمان ارتودنسی به دلیل ازدحام دندان ها و کجی و روی هم افتادگی دندان ها هستند. این اتفاق زمانی می افتد که شما فک کوچک را از یکی از والدین و دندان های درشت را از یکی دیگر از والدین به ارث می برید. در این صورت شما برای درمان با دو دیدگاه مواجه خواهید شد، دندان پزشک شما براین باور است که فک کوچک در اثر ژنتیک به وجود آمده است و شکل دهان را نباید تغییر داد بنابراین از دهان شما ۴ دندان را استخراج می کند.

دیدگاه دیگر مربوط به ارتودنتیست شما است که او درمان ارتودنسی کاربردی را به شما پیشنهاد می کند. ارتودنتیست شما براین باور است که ساختار اسکلتی صورت را می توان با دستگاه فانکشنال به شکل و موقعیت ایدآل و هماهنگ تغییر داد. به این ترتیب هنگامی که فک باز تر می شود فضای بیشتری در دهان به وجود می آید و بدون اینکه هیچ دندانی از دهان خارج شود دندان ها به خوبی در فضای ایجاد شده جاگیر می شوند و بعدا به وسیله ارتودنسی دندان از وسط هم تراز خواهند شد . به وسیله ارتودنسی کاربردی با حرکت فک بالا و فک پایین ظاهر صورت در موقعیت ایدآل خود قرار گرفته و به روی سلامت مفاصل تاثیر به سزایی خواهد گذاشت.

با استفاده از لوازم ارتودنسی کاربردی به طور دائم البته قبل از بلوغ می توان فک پایین را رو به جلو تغییر موقعییت داد و به این ترتیب جریان هوا کارامد تر و اکسیژن مناسب تر در سیستم گردش خون به گردش در خواهد آمد.